Trött, extravagant, kranslös midsommar och underbara sanningar.

20130621-150456.jpg

Jag vet. jättekonstig rubrik. och helt olik Jennys. Men lite så ser denna midsommar ut. Jag är hemma och hostar för att jag inte ska hosta på mina kunder i butiken så varken jobb eller midsommarkrans blir det. Jo, jag måste ut och plocka!! om den så blir gjord av gräslök. Vi har alltid bundit kransar. Med mamma. I år verkar hon har gjort en som en slags dekoration till pergulan. kolla här.  Fiffigt värre.

Blir det ingen krans har jag iaf satt upp den glass-struts-målning (inte struts som i fågeln utan i strut, men det ser ni la) som min syster Karin gjort till mig i examenspresent och ja… den piggar upp! vem behöver kransar!? INTE JAG! eller…? det är så himla märkligt vad man vill att vissa saker ska vara som de alltid vart. (Läste en bra krönika om midsommar av Ann Heberlein här. ) Jag har flyttat runt massa i mitt liv så jag vill gärna att vissa mobila saker, som midsommarkrans, ska finnas. Jag vill också att paket ska vara fint inslagna, att man äter glass när det är skolavslutning och att jag……

Lately, nej förresten ständigt jobbar Gud och jag med mig med att släppa taget och behålla taget om rätt grejer. Lyssnar på Amy Grants senaste platta varje dag denna vecka.

”Oh, it’s better not to know
The way it’s gonna go
What will die and what will grow.
Goodbye more than hello
It’s better not to know
Those tiny stems became these trees
With dirt and storm
And sun and air to breathe
Like you and me.
And some fell down
And some grew tall
And those surviving twenty winter thaws
Have the sweetest fruit of all.”

och som i en annan av sångernas text här på post-it-lappen jag var tvungen att skriva på jobbet här om dagen.

20130621-150517.jpg

Hur än din midsommar är. Trött som min eller overkligt ljuv som Jennys. Det finns vila. Det finns fantastiska låtar. Det finns gigantiska glasstrutar och You are loved. You are golden. Underbara sanningar.

if your midsummerday is beautifully wonderful like Jenny´s or tired like mine. You are loved. You are golden. Lovely truths. Don´t forget.

love/ellen

Kommentera

