Quick-DIY

Till skillnad från min son (som kan hålla sig en hel dag) blir jag kissnödig stup i kvarten. Nu vet ni det. Detta resulterar i en massa handtvättande och handduken är nästan alltid blöt på toaletten – verkligen ingen big deal men ändå lite irriterande. Eller rättare sagt- hade det varit någon annan än jag som blötte ner den stup i kvarten hade jag nog varit mäkta irriterad på denna någon. Men då min man är full av nåd och tolerans har han nog inte ens reflekterat över detta än och jag får en chans att fixa till grejen innan den blivit en grej. Smart Jenny, blink blink. Min lösning kl ett i går kväll var att hänga upp en extra handduk som blev en hand-handduk, och att förtydliga vilken av de andra handdukarna som hör till vem – ni hör ju själva vilken nivå kreativiteten ligger på nattetid hemma hos Sandgrens, haha.
Tidigare på kvällen hade jag organiserat mitt skrivbord och skrivit ut dymo-etiketter på löpande band

20130514-102009.jpg
Så jag fäste handduks-etiketterna på klädnypor

20130514-102651.jpg
Klart!

20130514-102736.jpg

Quick fix that saved my little family from frustration

xxx
Jenny

4 thoughts on “Quick-DIY

Kommentera

