Det blir inte alltid som man tänkt sig…

…men det kan bli bra ändå.
Planen var att jag och Emanuel skulle spendera Kristi Himmelfärdshelgen i Köpenhamn med kära vänner på en inspirerande ledarkonferens. Men så hände det här…

20130513-173515.jpg
Av någon märklig anledning slutade min högra ansiktshalva fungera och jag fick stanna hemma och besöka akutmottagningar, trixa med mediciner och ha piratlapp för ögat som inte ville blinka. INTE enligt planerna.
Men då Emanuels föräldrar redan var inbokade barnvakter så byttes min Köpenhamns-weekend mot en hel hög med e g e n t i d . Och det var inte så illa det heller.
Som jag har promenerat…

20130513-174113.jpg
…fixat hemma…

20130513-174144.jpg
…fikat och njutit av lilla e och farmors bakverk…

20130513-174303.jpg

20130513-174328.jpg
…och tagit det väldigt väldigt lugnt.
Inte som jag tänkt men väldigt bra ändå. Lite som livet i ett nötskal.

The weekend did not turn out as planned, but it all worked for the good in the end.

xxx
Jenny

10 thoughts on “Det blir inte alltid som man tänkt sig…

  1. Fina du! Du är så stark och modig som berättar om det. Otroligt många böner för ditt ansikte kommer bes. Kram!

  2. Usch då! Nu jobbar ju jag med strokedrabbade och är därför kanske lite nojigare än genomsnittet när det gäller neurologiska symptom, men jag skulle bli väldigt nervös om jag råkade ut för ansiktsförlamning (även om jag vet att det inte behöver vara nåt farligt). Hoppas att du fått reda på orsaken och att det bättrat på sig!

    • Tack för omtanke 💛 Jag känner mig inte så orolig längre- har en bra läkare som har koll, och kommer fortsätta kolla upp till det släpper – vilket jag hoppas är snart.
      x/Jenny

  3. Huuu! Jag skulle bli tokrädd – men, precis som du säger: tänk så skönt att det fanns en ”sköta-hela-hushållet på plats…🙂

    Hoppas att du blivit bättre!
    kram!!

Kommentera

