Genom en annans ögon

20130511-000505.jpg Jag tycker det är så fascinerande hur vi människor tilltalas av olika saker. Själv känner jag oftast väldigt starkt vad jag tycker om/inte tycker om gällande stil och estetik och det är mig helt ofattbart (och underbart) hur någon kan ha en lika stark åsikt som är tvärtemot min.
Då försöker jag ibland utmana mig att se genom den andras ögon och se det den ser. Och ibland fattar jag vad som är grejen med grejen. Vad den andre såg. Som med de här små uggle-bokstöden som jag hittade på kyrkloppisen härom veckan. Verkligen fula. Tyckte jag först. Men sen började jag experimentera med blicken… Och insåg att jag skulle älskat dem om de istället för att vara träfärgade hade varit målade i någon stark färg. Som gult. Så jag köpte dem, testade, och ett tu tre blev det en liten kärlekshistoria istället.

20130511-001619.jpg

20130511-001647.jpg

20130511-001732.jpg

20130511-001752.jpg
Tänk vilken skillnad det blir när man tar någon annans perspektiv. Så viktigt, svårt och vackert.

Pondering upon what it means, and what results come out of, taking on an other persons perspective…

x/Jenny

2 thoughts on “Genom en annans ögon

Kommentera

