Sveriges största klädbytardag

Kläder

Imorgon är det dags för Sveriges största klädbytardag att gå av stapeln runt om i vårt land och jag som både privatperson och Bildakonsulent peppar, hejjar och hurrar! Detta är ett så roligt och klimatsmart sätt att få en ny garderob på. Jag älskar att se och höra hur dessa initiativ blir allt vanligare och mer utspridda hela tiden. Hur människor hittar kreativa, sociala lösningar och svar på hur vi kan förändra våra konsumtionsvanor, vår slit och släng kultur, och på detta sätt vara med och skapa en mer hållbar framtid  tillsammans. Detta är viktigare än viktigt och bättre än bra.

Gå in här och hitta var ditt närmsta klädbytarställe ligger, ta sedan med dig upp till fem hela och rena plagg så byter vi grejer med varann!

Naturskyddsföreningen utlyser även en trevlig  tävling dagen till ära: lägg ut din bästa bild med klädbytarfynd på INSTAGRAM och märk den med #klädbytardagen2013 så har du chans att vinna ett presentkort hos Nudie eller boken Grön Design.

Då jag befinner mig i Stockholm denna vecka  missar jag den Göteborgsbaserade klädbytardagen på Frilagret som jag siktat in mig på, men hoppas jag kan få med mig lilla e och kusinerna till ett trevligt häng på klädbytarstället på söder eller Kulturhuset. Vi får se!

If you´re in Sweden tomorrow you HAVE TO go to one of these places and exchange up to 5 pieces of clothing, and take a small but significant step in saving our planet.

x/jenny

 

 

2 thoughts on “Sveriges största klädbytardag

  1. Blev ingen utgång för mig idag – dock städade jag garderoben och har en stor kasse kläder som ska gå till en lokal ordnad ”byt och skicka” evenemang🙂
    Hoppas du hittade något kul idag!

    • Blev ingen utgång för mig heller, förutom till lekplatsen och parken. Suck, ibland går det inte att kombinera vuxen och barns intressen så båda vinner. Så – inga nygamla kläder, men en massa glass, lek och bus. win win ändå🙂
      x/jenny

Kommentera

