mamma, sparven och jag.

71neg003

I helgen har vi firat mamma (bilden från -71). Hon önskade sig något handgjort. så typiskt morsan. ; )

Under julhelgen, då jag var hos mina föräldrar, satt jag och ritade och skissade på texten till sången ”His eye is on the sparrow”. När mamma såg det berättade hon om en gång för då hon stannat bilen för att gråta och låta sig tröstas av samma sång: ”Han omsorg har om sparven, Han omsorg har om mig.” 23 år senare blev hennes tröstesång min. Denna vinter var det jag som stannade bilen, grät och lät sparven trösta mig. Så i 53-års present, fick hon en… ja vad heter det… illustrerad text? Sångens sista rader skrivna och ritade av mig, inramade i en vacker gammal ram som jag tror syrran hittat på loppis.  Typiskt lyckat.

20130325-211039.jpg

My mothers song of comfort became mine 30 years later. This is what I gave her for her birthday – ”His eye is on the sparrow.”

love/ellen

Kommentera

