årets påskträd

20130305-234635.jpgMed våren kommer påsken – min absoluta favorithögtid. Dels för allt den står för, allt vi firar, men också för tiden på året – ljuset, färgerna och allt liv som återvänder.
Två år nu (räcker det för att kalla något en tradition?) har jag varje påsk gjort ett påskträd utav små fällda björkar jag hittat liggandes på soptippen eller i skogen. I år blir det ett miniträd, mer en gren, eftersom det varit knapert med små färska fällda björkar häromkring i år.
Årets påskträd är därför en videkvist, och den kommer prydas av (förutom sina egna löv när se slår ut) färgglada papperslöv utklippta från den underbara kalender Prickig katt och Erikshjälpen tog fram förra året.

20130306-000253.jpgförst valde jag färger

20130306-000501.jpg sen klippte jag ut remsor av de utvalda papperna, vek dem dubbelt och klippte ut löv

20130306-083055.jpgoch så fäste jag löven med vanligt papperslim på grenarna = Voilá årets påskträd!

20130306-083346.jpg

easter is coming up!

x/Jenny

Kommentera

