inte ensam.

20130301-184057.jpg
Denna helg känner jag mig som en dålig mamma. Emanuel spelar in i Sthlm och jag och lilla e är hemma. Tyvärr befinner sig även min work load hemma och detta är en evigt dålig kombination, det blir ju aldrig bra. Efter att ha mutat med godis och låtit e ”kolla på nååååått” för 35e gången är jag oerhört ödmjuk inför min roll som supermamma. Hur gör man? Vem kan jag ringa? Finns det någon på jour?

Ja. Det gör det. Och de bor granne med mig. Och det är en räddning. Igen och igen. Att inte behöva vara ensam. Att dela livet med fler- både de lätta och de svåra sakerna. Både de lugna och de kaotiska helgerna.
Jag påminns om att jag är skapad för att leva i gemenskap, för att dela livet, och därför är det inte konstigt att jag kommer till slutet av mig själv ibland, ofta. Där är tanken att andra ska ta vid. Precis som jag ska ta vid när andra kommer till slutet av sig själva. Då blir det hela vackert. Vackert att våga få nog, våga inte orka, våga be om hjälp. Vackert att ta emot hjälp. Vackert, viktigt och genomtänkt. Gudomligt.

Någon som ofta lyft min vardag och tagit vid när jag kommit till slutet av mig själv är min kära amerikanska vän Kara som jag delade våningssäng och vardag med under 9 månader för många år sen. Det finns få som skapar solsken som hon.
En gång fick jag ett ljuvt kort som både var vackert i sig och dessutom var indränkt i blomfrön som ska växa upp till somriga ängsblommor. Det kändes lämpligt att plantera dessa igår och det blev en utav de få fridfulla stunderna jag och lilla e delade.
20130302-231333.jpg

20130302-231441.jpg

20130302-231515.jpg Undrar om de blir såhär fina när de växer upp?

20130302-232037.jpg

I am so thankful to not be left alone in this world. It is very obvious to me that I am created for relationship. Thank you all who care around. It means the world.

x/jenny

Kommentera

