prövningarna, frestelserna och kärleken.

Prövningar är sånt som kommer utifrån och frestelser sånt som kommer inifrån, sa nån idag. Och dom kommer. Dom är redan här. Kanske är det så? Prövning: Skit händer som jag inte rår för. Exempel: Vänner far illa. Frestelse: Vad som aktiveras i mig när det händer. Exempel. Viljan att fly, bli bitter eller anklagande. Vännerna. Mig. Gud.

Gud, jag vill inte fly. Lär mig att älska. Med allt vad det innebär.

love/ellen

(click in picture for source)

One thought on “prövningarna, frestelserna och kärleken.

Kommentera

