GOD IS ON YOUR SIDE AND YOU LOOK FINE.

20130118-190832.jpg

hej. det här står på min spegel. vår spegel. en daglig dosen av sanning. Jag verkar ha ett bottenlöst behov av att höra sånna sanningar om mig just nu. Inte sanningar som: du väger 63 kg (du har alltså fortfarande inte kommit i din drömklänning som hänger på garderobsväggen), du har inte prioriterat tid i stillhet och kreativitet, du skulle kunna ha betydligt bättre karaktär i vissa frågor o.s.v. Sant. Men de här sanningarna lockar mig inte direkt in i ett liv jag vill leva. Våga leva. ”GOD IS ON YOU SIDE AND YOU LOOK FINE” lockar mig. kallar mig. klappar mig på axeln. rätar ut tankarna, smeker mig på kinden och sparkar mig i baken.

20130118-190841.jpg

Det här armbandet gjorde jag två av till min systers möhippa. Ett till mig och ett till henne. Det sparkar mig också kärleksfullt i baken. Sanningar som ger ljus, perspektiv och rakare rygg. Mod att ta tag i vissa saker. Mod att lämna över andra. Goodbye fear.

Hittade förresten en sång jag skrev förra året. Eller förrförra. Hittade en förkortad genomspelnings-komihågdenhärlåten-spelalitebara- version med Jennys man Emanuel på gura och mig på sång med tupp i halsen. Jag bjuder.

These are truths I surround my self with these days. A message that I also have on my mirror and a bracelet I made two of. One for me and one for my sister. Truths that strightens out my thaughts and perspective, that hugs me and kick me in the but. Some truths give light and courage to take control over some things. Let go of others. GOD IS ON YOUR SIDE AND YOU LOOK FINE. found a song. a short memo-version of a song. my treat. goodbye fear.

LOVE/ellen

One thought on “GOD IS ON YOUR SIDE AND YOU LOOK FINE.

Kommentera

