Bilder från förr

Min mor har varit på ett utav de där fantastiska besöken som innebär en win win win.
1: Hon kommer.
2: Hon passar lilla e.
3: Hon har med sig fina grejer till mig.
= Jag winner x 3. Fantastiskt!
Denna gång hade hon med sig en påse gamla foton på släkt hon inte vet vilka de är. Så jag fick dem. Och det var många små skatter i den påsen. Mina två favoriter är

20130115-221118.jpg för att det är så mycket liv i den och för att hon har på sig en prickig klänning. Och denna

20130115-221328.jpgför att den är så dreamy. Så märkligt att de kvinnorna, som jag inte har en aning om vilka de är, nu finns hos mig och antagligen ska i ingå i något slags DIY-projekt framöver. Om de bara visste… Får mig att tänka på hur många som har mig på bild hemma – ni vet sådana där bilder man råkade komma med på för att man gick förbi när de tog en turistbild och så. Märklig tanke.

Nåväl. Tills jag vet vad jag ska göra med bilderna behöver jag förvara dem någonstans. Och då är det läge för lite förvarings-DIY. Återkommer med detta imorgon. Sov sött.

I got a pile of old photos from my mum. Such pretty pictures.

x/Jenny

Kommentera

