jag har svårt med nyår.

20130107-130523.jpg

20130107-130534.jpg

På sätt och vis är det en ”fresh start”. Men jag finner mig ofta mitt i årets största inre process runt nyår. En process som sällan gör någon sak av att det är nyår och att sätta punkt. Kyrkoåret har sitt nyår (1a advent), Kineserna sitt… Tror mitt hjärta har sitt och det låter nog vänta på sig ett tag… Kanske blir det en stor punkt med fyrverkerier. Troligast blir det som med våren. Den smyger sig på och så plötsligt är den här utan att man fattade hur. Hoppet. Gott nytt år, kära ni. När helst det nu blir.

My heart has a hard time adjusting to our new-year-celebrations. The new year inside of me comes more like the spring… You almost can´t notice it but one day it is here. Springtime. Happy New Year everybody.

love/ellen  (ellenvingren @instagram)

2 thoughts on “jag har svårt med nyår.

Kommentera

