Garnpompoms i granen och ljuset i mörkret

20121225-170834.jpg

Ritar. Skriver. Pysslar. Man är liksom aldrig klar här. I mitt föräldrahem. Börjar förstå hur mycket jag präglats av den här projektandan. Den här texten bär mig genom denna julen. Alla har det inte som vi. Alla är inte tillsammans med sin familj. Alla har inte familj eller nära. Jag sörjer. men jag är tacksam över min jul och över att mörkret inte övervinner ljuset. Gud, låt ljus hitta in överallt.

20121225-170855.jpg

Visst klädde vi granen kvällen innan men sen såg jag en mini-pompom-girland och var tvungen att dra igång ett litet granpysselprojekt till på självaste julafton. Systrarna som vuxit upp i samma hem som jag var inte sena att haka på. Vi gjorde i råsa och grått och egentligen ska det nog vara tätare med garnpompoms än så här men det blev ett granlyft det tycker jag nog. Älskar att pyssla med mina underbara systrar. Tacksamheeeet!!! tänk att jag har dom!

20121225-170908.jpg

20121225-170919.jpg

Man hittar spår överallt här hemma. Mamma hade vikt de minsta minsta små stjärnorna av presentsnöre och Niinis (stina) hade dekorerat pepparkakor. Jag snodde ihop en fin fläta på Kajsan (karin) och i detta nu står Tussen (frida) och bakar nåt juldagsgott.

Idag blandas tacksamheten med sorgen  i mitt bröst och jag spelar den fantastiska Whitney Houstons I look to you mitt i julröran.

Making even more Christmas decorations with my dear sisters. today the gratitude over them is mixed in my chest with the sorrow and greive over the fact that Chistmas isn´t this beautiful for everyone. Playing Whitney Houstons I look to you loud in the Christmas chaos. I´m praying light will find its way in everywhere somehow. Like this text from John 1:5. The light shines in the darkness and the darkness has not overcome it.

love/ellen

One thought on “Garnpompoms i granen och ljuset i mörkret

Kommentera

