En pompom för Gaza och Israel

20121116-120947.jpg
Igår tog farmor sitt sista andetag och flyttade hem.
Idag sitter jag i vardagsrumsfönstret och stirrar ut i höstmelankolin genom ett tänt ljus.
Inatt fortsatte våldet mellan Israel och Gaza.

Jag har sorg. Saknad och minnen av farmor blandas med sorg över världens problem och ondska. Det var så nyss jag var nere i Israel. Inte i Gaza, men bland annat i Tel Aviv. Dit nådde raketerna. Och in i små barns kroppar i Gaza. Så overkligt, sorgligt och tragiskt.

När jag var i Betlehem för några veckor sedan fastnade jag för några silkespapper som jag köpte med mig hem. Jag har gjort en pompom av dem nu på morgonen. För Gaza. För Israel. För fred. Och hängt i vår hörna ovanför datorn. Så jag ser den. Och påminns om bön för fred. På alla plan.

20121116-122216.jpg

20121116-122230.jpg

20121116-122300.jpg

20121116-122331.jpg

20121116-122348.jpgTill tonerna av Michael Johnsons vackra sånger detta slut är inget slut och landet vid ett hjärtas sista slag har denna morgon passerat på ett sätt så vackert som bara livet i hela dess allvar och verklighet kan.

Imorgon är en ny dag.

today I am grieving over my grandma who passed away, home, yesterday and the current violence between Israel and Gaza.

Jenny

Kommentera

