Farmor

20121112-221906.jpg

Jag har varit och antagligen tagit farväl av min underbara farmor. Mellan himmel och jord. Född 1920, ett långt vackert liv.
Så svårt att säga hejdå. När jag anar att det är sista gången. Så svårt att lämna när jag inte vet om hon kommer finnas kvar nästa gång jag kommer. På jorden. I verkligheten som jag känner den. Hennes papperstunna hud och sköra kropp kommer finnas kvar, ett tag, tills den vänder åter till jorden. Men min farmor – människan bakom den varma blicken, var är hon?
Vi sjöng de sånger min pappa alltid sjöng för mig när jag skulle sova som liten. Nu i ro, slumra in. Jesu lilla lamm och jag är barn till en kung.
Och det är min bön. Att hon i ro får slumra in. Och vakna i en värld som är ännu vackrare och mer hel än den hon nu lever i. Att hon får vakna evig och fri.

Vi ses igen älskade farmor. Tills dess kommer du fattas mig. Tack för det vackra liv du levt som skapat så mycket skönhet och trygghet i mitt liv. Tack för allt du valt att ge av dig själv och alla vackra situationer och relationer du skapat. Tack för att du levt hela ditt liv.

20121112-222344.jpg
Jenny

2 thoughts on “Farmor

Kommentera

