Novemberljus och oktoberljud

20121101-204057.jpg

20121101-204106.jpg

Nu är ljusslingan i inneträdet uppe. 1 november har firats med risgrynsgröt och julmust i trädets sken. Jag vill ha ljusslingor överallt men de är kvar på vinden sedan Johns 30-årsmys. Man gör vad man kan för att hålla hoppets låga brinnande i dessa mörka tider. och jag har inga sprickor i ryggraden, det har vi uteslutit häromdagen på röntgen och smärtan från cykelfallet förra veckan börjar släppa. Det har i alla fall vänt och jag har orkat ha 2 tjejgrupper och 2 kreativa workshops denna vecka. Skrattat, pärlat, byggt lampskärmar, gjort pins, redovisat 80-talistarbetet och lyssnat tokhögt på våra första mixar från kommande skivan. Nu ska jag fortsätta vila under inneträdet. Ett sånt skulle alla ha. Här nedan kommer en liten film från min helg med fåglarna.

I´m resting under our lit-up inside-tree watching this little video from our weekend with the birds. happy 1st november!

x/ellen

Kommentera

