Kära Ellen,

20121019-195813.jpgDenna bild är tagen på mitt och Emanuels bröllop. Fast (om någon inte ser det) är det jag och Ellen som är på bilden.
Å hon räddade mig på många sätt den dagen, både gällande frisyr och nerver. Var helt ovärderlig. Som hon fortfarande är. För mig.
Och nu har vi ju den här bloggen, och på på många sätt är det lättare att bo långt ifrån när man har ett sådant här litet vardagsrum tillsammans. Känns inte lika långt borta. Och det är bra. Förra helgen (när jag var i Israel-Palestina) var hon hemma hos mig och när jag kom hem låg denna lapp på mitt skrivbord (som hon inte kommer gilla att jag lägger ut eftersom den är slarvigt skriven och Ellen är o e r h ö r t noggrann gällande handstil – med resultat att hon alltid skriver fantastiskt snyggt) och den gjorde att avståndet krympte ännu lite mer, är alltid mysigt när någon man tycker om lämnar fina spår hemma hos en.

20121019-200839.jpgFör några år sedan spenderade vi (Emanuel, jag, Ellen, John) sportlovet i mina föräldrars hus i Borås. Den veckan såddes frön till en rad olika kreativa projekt vi ville dra igång tillsammans. När vi i våras, igen, spenderade sportlovet där slog det oss hur mycket av det vi drömde om då vi faktiskt gör nu. Tacksamhet.
Och genom att tillbakablicka blir jag ännu mer nyfiken på vad som kommer hända framöver. Spännande it is.
Tacksam för dig min fina Ellen.

so thankful for my dear Ellen.

x/Jenny

20121019-203337.jpg

Kommentera

