när det blev som det blev och inte blev som det skulle

20121018-120858.jpg

20121018-120905.jpg

Mitt skrivbord skulle ju vara fint och i ordning som på alla dom dära bloggarna. Är det inte rent och fint så ska det vara ett kreativt härligt kaos som bara råkat bli en perfekt ordnad röra eller så att man kan göra en rolig gif av hur sakerna dansar runt och lägger sig på roliga fina ställen… Not today my friends. Oftast känner jag att bloggarna inspirerar och peppar mig att se mitt hem på ett nytt och vackert sätt och ger mig inspiration. Idag tittar jag bara på skiten och undrar varför jag inte har det fint när jag kan!? Idag ställer jag kaffekoppen på en burk framför plåstrena, saltet, knapparna, spraystärkelsen, rullen och det inramade toapappret (va?? varför ramade jag in…??)…. och: not pretty, not praktiskt, not kreativt vackert kaos. Som hemma hos de flesta skulle jag tro och ändå känns det inte bra. idag. Vill ha fint och samtidigt kunna vara mig själv och ha tusen projekt igång. Varför tror jag att det kommer att gå ihop sig? Varför vägrar man välja? Varför vill man ha allt?

Sprang på en liten fråga på internet. ”When will you be satisfied?” Ja, man undrar…

(click on it to visit the source)

my home is supposed to be pretty like in the blogs and at the same time a creative chaos and a place where I can be my self. Why do I think this will add up nicely? why can´t we just be satisfied? do you feel it too?

x/ellen

One thought on “när det blev som det blev och inte blev som det skulle

  1. Ja, gah vad svårt det är! Viljan Och ambitionen och vardagen går inte alltid ihop. I know. Delar din frustration. Men, vi är bara människor. Varken mer elle mindre. Vi kan väl hjälpas åt å påminna varandra att det e ok ibland? Puss

Kommentera

