Flygplan av glasspinnar

På torsdagmorgon flyger jag till Israel. Jag har aldrig varit där förr och det ska bli oerhört spännande och intressant att få komma dit. Jag reser dit med en grupp lärare från Göteborgsområdet, och en av mina Bildakollegor är reseledare. Bilda har nämligen ett studiecenter i Jerusalem. Så det anordnas resor i mängd och parti till detta land för att besöka heliga platser, studera konflikten, uppleva kulturerna och möta människorna. Jag återkommer med all säkerhet med tankar, reflektioner och ännu fler frågetecken runt den komplexa konfliken än vad jag har i nuläget.

Jag ska flyga dit. Och det är ju inte miljövänligt. Och inte roligt. Jag är flygrädd. Lilla e däremot älskar att flyga och tackar Gud för flygplan varje kväll vid aftonbönen. Så jag jag tänker att det blir en bra avskedsceremoni för oss båda att äta pinnglass och sedan tillverka flygplan av glasspinnar och klädnypor. Så kan han leka med dem tills jag kommer hem igen.

I´m travelling to Israel on thursday. I thought it´d be a nice idea to make this aeroplane out of popsicle-sticks with little e as a goodbye-ceremony. So he can play with it til I get back.

x/jenny

Kommentera

