Stockholm i mitt hjärta

20120925-182902.jpg

20120925-182915.jpg

20120925-182936.jpg

20120925-182952.jpg
Sitter på tåget hem från Sthlm. Har firat släkt, pratat om konstnärskap och lekt lattepappa med min svåger och hängt med en vän sedan 25 år (!) och hennes lilla familj i en lägenhet som snart kommer vinna VM i compact living. Love it. Staden där ”en dam i den åldern kan ha på sig dom där byxorna mitt på blanka dan”, sa jag till jenny för att liksom förklara friheten med en storstad som Stockholm. När jag var yngre och skulle till Stockholm fick jag alltid klädkris och panikpackade ner bara de snyggaste kläderna jag hade och tyckte aldrig jag dög. Så fel jag hade. Både om dugandet och om
Stockholm. Man behöver inte vara toppensnygg och modern. Man kan i 60-åldern dra på sig sina fladdriga leopardbyxor och ta en promenad på odengatan. Man kan ha vad man vill. Finns alltid nån som har nåt knasigare. Love it.

on my way home from stockholm. Love that city.

X/ellen

Kommentera

