Pjamasminnen och favoritmagazine

20120920-083646.jpg

Hela vårat hus skakar och jag sitter vaken i pjamas i soffan. Klockan är inte 4.00 som härom dagen då vägarbetarna kom men det är verkligen tidig morgon. Jag undrar om det inte finns någon gräns för hur tidigt de får sätta igång? Och särskilt utanför ett rangligt 20-talshus där golvet darrar och väggarna spricker…

I går. Igår var jag på en underbar lite onsdagsfest. Magasinet Cre hade releasefest för sitt 4e nummer. Denna gången med temat hem till kroppen. (kolla #hemtillkroppen på instagram) Det visades film (se några andra av deras små fina filmer här), lästes fantastisk poesi av favoriten Nils Lundqvist och härliga bandet sounds of Nonno spelade och hade en snubbe som var vj (videojockey) och projecerade fin film på den där lilla runda skärmen ni ser. så bra! Jag prenumererar och det gör jag rätt i. Ett sån himla vackert magasin. Man får hem sitt handnumrerade exemplar i silkespapper och maskinsytt kuvert.

Nu börjar John sjunga i sovrummet. Då vet man att han har vaknat. Snart kommer syster på morgonkaffe.

På måndag åker jag till Sthlm. Tänkte kanske köpa mig en frankie eller lula på papercut… Vad kan ni tipsa om? Vilka är era favoritmagasin?

went to the releaseparty of the fantastic art magazine Cre yesterday and listen to the one in the film and the band in the picture. Lovely. What are your favourite mags?

<p><a href=”http://vimeo.com/35642661″>Nils Lundkvist – ”Det hemliga sällskapet”</a> from <a href=”http://vimeo.com/oskarhannler”>Oskar Hannler</a> on <a href=”http://vimeo.com”>Vimeo</a&gt;.</p>

Kommentera

