Engelskan, fynden, regnet och ritandet.

20120908-170106.jpg

Inget konstigt alls egentligen. Vi har bara förstått att det här med att blogga på engelska inte är vår grej just nu. Till mångas glädje säkert. Stavningen var till exempel inte fantastisk. Så vi kör svenska och lite översättning till engelska igen. Det blir bra va?

Jag och john åkte på en snabb second hand-runda i förmiddags. Älskar att gå in på bra&begagnat och mötas av kaffedoft och gamla svensktoppshits från ett av pianona. Säger man pianona? haha svenskan är visst inge vidare heller ; ) men vad gör det? nada!

20120908-170116.jpg

john och jag går alltid till musikavdelningen först. det här dragspelet kanske de aldrig får sålt men det gör inte oss nåt. det är nästan som en gammal vän man går och hejar på när man kommer dit. Inga musikfynd idag dock. Åkte vidare till Erikshjälpen som för övrigt har en härlig blogg här)och en loppis mitt på en gata inne i stan. sånt gillas av mig. Fast jag blev så kluven. 2 tjejer sålde ut typ massa nya kläder. knappt använda. för att få plats med nytt sa dom. jag vill inte riktigt uppmuntra det beteendet. de sålde ju nytt. hm. Men jag hittade lite så att jag själv slipper köpa nytt iaf… moralisten i mig ställde inte till en scen och bad dem skärpa sig. tur. det hade nog inte blivit så bra. inte där och då iaf. eller? de sålde ju vidare nya kläder till oss fattigare i alla fall…

20120908-170130.jpg vi kom i alla fall hem med ett vackert blankt senapsgult täcke…

20120908-170151.jpgEn liten burk till de små rullarna till symaskinen…

20120908-170138.jpg

En mintgrön och svartprickig skapelse till mig…20120908-170204.jpg

och en fin kudde. Damen i kassan sa: ”Det var lite pengar för ett sånt vackert hantverk.” och fortsatte med vad jag tror var en glimt i ögat: ”Det gör du inte om”. Och det har hon nog rätt i. Men jag kanske skulle försöka? Nån som vet hur man gör? tycker det var superfint.20120908-170212.jpg

Nu har jag landat med John i soffan. Han servar med kaffe och bullar och regnet smattrar mot rutan. Jag skissar lite och tänker lite. På nån slags logga. Har ju lovat mig själv att göra nåt av det här med mitt ritande. Funderar på en blogg/hemsida med mina teckningar som prints… vad tror ni? Titta gärna lite på de här inläggen och säg om det är läge? Det finns mer på instagram också (ellenvingren) skulle ni köpa om jag styrde upp mig lite?

No more long entries in english. sorry. but we were never really that good at it. Swedish is more us. Inspite of the name distant diying ; ) There will still be a short translation in english though, just like before. I went thriftshoping today. Now I´m at home drawing a little and thinking about wether I should start selling some of my drawings as prints. Take a look here. What do you say?

x/ellen

6 thoughts on “Engelskan, fynden, regnet och ritandet.

  1. JA!!!! Vill verkligen peppa dig att starta en hemsida med din teckningar (om det finns tid i ditt liv och du hinner vila också emellanåt:-) När du gjorde den fina till Jenny tänkte jag, åh, tänk om den Jenny var jag, då skulle jag bli så så glad:-) Kraaammmm

  2. Pingback: my heart beats for you-print? « start here

Kommentera

