Vi hjärta Vintage

20120427-132016.jpg

Ja så var jag då på shoppinguppdrag på den lokala secondhanden för att köpa trasmattor till ÖveråsFestivalen nästa lördag. O boy vad mycket bra och fint jag hittade – hur mycket fint pysselmaterial som helst (till DIY-studion som jag håller i under festivalen) och så hittade jag det här fina tyget. Till mig själv.

Jag är rätt säker på att jag sett detta tyg förr… Edla: Kan det vara så att Eira fick en klänning i detta tyg av oss när hon föddes? Jag tror minsann det… Och nu har jag alltså tillräckligt så jag kan sy en hel brudklänning – passa dig Eira;)

Jag hittade även en tapetrulle som jag öppnade litegrann och konstaterade innehöll en fin brun färg. Oj vad glad jag blev när jag sedan rullade ut den hemma och den ser ut såhär! Hur fin som helst ju!

20120427-132426.jpg

Here are today’s buys at the local thrift store. I love!

x/Jenny

2 thoughts on “Vi hjärta Vintage

  1. Jajamänsan, en jättesöt klänning som fortfarande är för stor men jag hittar ofta Eira i garderoben dreglandes över klänningen med en trånanden blick. Den som väntar på nåt gott….

Kommentera

