Agora – sannerligen en viktig mötesplats

20120427-070402.jpgIgårkväll pysslade jag med barnen på Agoras Öppet Hus. Jag har haft hand om några kvällar där i vår och deras verksamhet är något jag är både stolt och rörd över att få vara en del av. Personalen engagerar sig så helhjärtat och har en imponerande förmåga att se och omfamna de människor de jobbar med. Man känner att de bryr sig. På riktigt. De volontärer som kommer dit och hjälper till (igår två unga tjejer) ger av sig själva på ett så naturligt och självklart sätt – jag blir så inspirerad och imponerad!
Sedan är det mötet med alla de vackra människor som av olika anledningar kommer dit. För att gå en kurs, för att bli stöttade på olika sätt, för att lära sig svenska eller för att sitta och fika. Känner mig så privilegierad att få lära känna några av dem. Berikar mitt liv till tusen.
Ja Räddningsmissionen är en sådan organisation som är livsviktig för så många och nödvändig för vårt samhälle. Jag är så tacksam att den finns. Och att jag får vara en del av den. Vill du hänga på? Bor du i närheten av Göteborg och vill engagera dig? Klicka här och läs mer.

So thankful for organizations like salvation mission in Gothenburg. Beautiful staff. Beautiful people. Grateful to cooperate with them through my job.

x/Jenny

Kommentera

