mattias käll illustration

Idag har jag besökt illustratören Mattias Käll. På hans office. Fick sån go känsla. Känner att jag ska röra mig i de områdena lite mer. Där konstnärerna rör sig Örebro. Där de har sina kontor, alteljéer, verkstäder, studios och teatrar och andra kreativa vrår. Himla mysigt.

Ovan hans skrivbord. Delar lite bilder från hans hemsida/blogg. Han är så himla bra!! Han gav mig många bra tips så nu får jag ta mig ytterligare i kragen och gå vidare på mitt lilla illistrationsspår. Jag behöver göra något av den där sparken i baken som jag fått så många gånger av andra. Jag vill ju.

dagens tips 1: kolla Mattias Käll

dagens tips 2: Be om en pratstund med någon som inspirerar dig.

mmmm…. jag ska styra upp saker och ting. köpa ritplatta. laga scannern. lösa stickersproblemet.

today I went to visit the really great illustator Mattias Käll for some inspiration. tips of the day: 1. check him up. 2. visit someone who inspires you. 

x/ellen

2 thoughts on “mattias käll illustration

Kommentera

