Paus bland ormar och vitsippor

20120415-085849.jpg

 

En av de bästa grejerna med min barndom är alla utflykter mamma och pappa dratt med oss ut på. Ibland längre bort och ibland bara till en dunge eller ut på baksidan. Att bara få fika på en filt liksom. Lycka!

Idag har jag som jag hintade på förmiddagen varit på ormsafari. Det heter tydligen så när man åker till en ormkulle här utanför örebro och kollar in alla ormar som man garanterat får se. När jag sett den första kände jag mig nöjd och fotade folks fina gummistövlar istället. Har man sett en snok har man sett alla…

20120414-184220.jpg

20120414-183956.jpg

Jenny och jag skulle prata blogg häromdagen i telefon men det sket vi i och pratade istället om att stanna upp. Besinna vad som är viktigt. Sluta dutta och våga välja bort flera saker för att göra några få mer helhjärtat. Vet inte om det bara är vår generation som ska envisas med att hålla allt öppet, hålla på med lite allt möjligt för att inte bli inplacerad i ett fack och inte kunna släppa ut magen förrän allt på listan är gjort, men jag är i alla fall trött på´t. Som så många gånger förr. Och man tar nya tag och och man ber vänner säga till och ifrån och så hamnar man där i alla fall. Jennys sa att naturen är en bra plats för deras familj att vara på. Där man inte kan bocka av listan eller vara så där härligt kravlöst kreativ som man intalar sig själv att man alltid är. pyttsan. Tänk att det också kan bli en stress. Samtalet resulterade i att jag spikade upp en tavla med en påminnelse om var jag ska hämta min kraft och vila nånstans och arr Jenny valde bort att slötitta på debatt den kvällen och valde till att bara vara.

Så jag hängde på mina vänner på ormsafari. På utflykt. Besinnade. Slutade dutta. Valde bort. Skönt att man kan välja. Ibland glömmer man att man kan det. När man duttar och har hjärtat lite var stans. Det är bättre att ha det där det sitter. Och vara helhjärtad.

Just came home from snake-safari with friend. I wasn´t so amused by the little snakes but needed the fresh air and a sip of swedish spring. took the time to remember where i find my strength and my rest. Stoped doing a thousand things and chose to do one. Whole-hearted.

x/ellen

20120415-085418.jpg

 

One thought on “Paus bland ormar och vitsippor

Kommentera

