Lökiga ägg!

här om dagen pratade jag med några klasskompisar om att färga ägg med lök. Min förra granne, Samia, lärde mig hur hon och hennes familj i Syrien brukar göra med äggen på påsk. Jag försökte och fick väl till det hyffsat. Inte i jämförelse med hennes som var som små konstvärk med olika motiv, fixade med persilja. Men jag har liksom glömt. Så sprang jag på just den här typen av äggdekoreringssätt på bloggen Ulicam. kolla in hennes tutorial alltså! Kan bli grymt fint!

Check out this lovely way to make your eggs pretty. I learned this some years ago but forgot it. Then I found a great tutorial here. Check it out!

x/ellen

glöm inte vår easter give-away förresten! / don´t forget our easter give-away by the way.

Kommentera

