atlas-diy

Jag dillar in på olika saker. min pompom-kärlek är inte över. Men jag har även stora planer på att ge min second-handinköpta atlas nya äventyr. Har haft så himla mycket plugg lately. Men nu börjar det lugna ner sig. Och när lugn infinner sig infinner sig inspiration. Vi har ännu inga gardiner i vardagsrummet. kanske inte ska ha några heller tycker john. Men sånna här då? Tänk ljusslinga med sånna här på. Lärde mig vika dem i femman på elevensval. Några mammor från japan kom och har origami med oss. Det här är allt jag minns. Uppblåsbara papperballonger. Perfekt. Hittade även lite fler förslag till atlas-diy på pinterest. Vad sägs om…

en jordglobslampa?

eller den här superfina stolen som jag hittade någonstans på den här härliga sidan…

Något ska det bli… kanske en makeover av den där superfinalampan John kom hem med igår men vars skärmtyg inte riktigt lyckats charma mig. fattar ni? skärm/charm… kul  ; ) Seriöst det är ju en superbra idé! Får se vem som hinner först. Jag eller Jenny. Jag gissar på Jenny. Men minns vart ni hörde det först ; )

I love the idea of making new stuff out of maps! Brilliant and pretty : ) The one on the top is defenitly gonna be our lampcurtain in the livingroom. I´ll show you when I get there. Scool´s a lot calmer soon and then…! Click on the pictures for their source. 

x/ellen

7 thoughts on “atlas-diy

  1. Wow, beskrivningen av de där ”bollarna” var verkligen bra! Jag fick ihop en snabbt och lätt i ett kick! Spännande att man inte vet förrän själva blåset hur det har gått.

    Min boll fick arabisk text på utsidan. Inte för att jag kan så mycket arabiska (särskilt inte att läsa) men jag vet att det handlar om de höga halterna av pcb här i Vivalla… Om jag gör fler får det bli nåt roligare!
    Tack för tipset!

  2. Min himmel så snyggt! Jag beundrar människor som GÖR saker, skapar, får till stånd, har idéer som förverkligas… jag kommer liksom inte PÅ sådant där – men jättefint blev det.
    Då som jag tänker att jag kan varken baka, sticka, virka eller klä om möbler vet jag också att jag kan nåt annat – skriva🙂

  3. Pingback: Can’t stop | duger.se

Kommentera

