Favoritklänningen

20120315-114546.jpgnär jag var liten hade jag en favoritklänning som jag brukade ha på mig när jag var ute och lekte. Jag kallade den min ringblommeklänning och hade ärvt den av min mamma som sprungit runt i den som liten flicka på 60-talet. För några år sedan hittade en kjol i samma tyg som antagligen varit min mormors. Jag sydde bums om den till en hängsleklänning och den är fortfarande min absoluta favoritklänning

20120315-115124.jpg

When I was a kid I used to run around in a dress from the sixties that used to be my mums. It was my favourite. A couple of years ago my mum found a skirt in the same fabric that probably used to belong to her mum. I redesign it to this dress. its still my favourite.

x/Jenny

Kommentera

