internationella kvinnodagen II

Jenny utmanade mig häromdagen att dela med mig av fem inspirerande kvinnor. Oh dear! HUR ska man välja?

Om nu LALEH, fantaaaaastisk Laleh som inspirerar mig så mycket med sin person och musik, redan är tagen, så…. Okej här är 5 av mina.

FEIST.  I simply love her. Jag blir kär, musikaliskt kär alltså, i röster. I have a deep love affair with hers alltså. Och musiken! låtarna! Tokigt bra! SÅ inspirerad! om inte det framgått ; )

JENNY BRANT. En fantastisk fotograf som har bloggen dosfamily med isabell mcallister och bloggen sammyrose med sig själv. Blir inspirerad jämt av hennes bildsinne och hur och vad hon väljer att foto. En person som hjälper mig att se på saker på nytt sett eller se dom över huvud taget.

 

ANNA. min fantastiska svägerska som tillsammans med en vän startat Talita center, en förening som erbjuder traumaterapi och stöd till personer i prostitution eller människohandel för sexuella ändamål. Hon utmanar mig att skita i att sträva efter det som man förväntas vilja sträva efter och göra det man tror på. Bytte hög lön mot småslantar. Hon sa upp sig och följde sitt hjärta.

ELSA BILLGREN. En annan bloggerska som, förutom att ha en inspirerande blogg, bara genom att ha den här headern förändrar Sverige till det bättre. Varje dag.

och slutligen

BEA SZENFEL ja menar kolla på den här jackan på tal om björk, jenny… Hon har GJORT den.

need i say more? love/e

One thought on “internationella kvinnodagen II

Kommentera

