Måndag it is.

20120305-083513.jpg
Godmorgon! Det är måndag. Och det är vackert. För det är ljust ute när jag går upp fast klockan är innan 06. Och det är inte mycket trafik ute när man åker innan 07. Och det finns ett lovely skivstångspass på Friskis, västra hamngatan 07.15. Och det passet gör att min rygg orkar bära mig, min son, min dator, min vardag hela veckan. Lovely är ordet. Är lyxigt att kunna börja veckan såhär. Få välja att börja veckan såhär. Det är få förunnat. Kan inte sluta tänka på hur många människor som inte får välja. Som inte har möjligheten att planera sina liv. Istället blir de drabbade- och utifrån den situationen får de värja sig. Och hoppas och be att vi som har möjligheten att välja väljer att påverka deras, vår värld till det bättre. Å. Jag vill. Kom igen världen!!!

20120305-084330.jpg
något att tänka på idag, upplagt av styleabaad som jag följer på instagram.
Önskar oss alla en härlig måndag och en bra start på veckan.
x/Jenny

Ps: Ellen, jag h a r öppnat paketet men vill inte riktigt avslöja än hur innehållet påverkade vår lägenhet och lyfte den till skyarna. Not yet. Antagligen imorgon. Pusselipuss.

Kommentera

