Gör Det Själv

I onsdags var jag då och besökte ”Gör Det Själv!” utställningen på Skövde Stadsmuseum tillsammans med finaste Isabelle och lillgullet Svea. Förutom att det var ganska svårt att hitta den hemliga ingången till muséet och att utställningen var relativt liten, så var det en mycket fin och bra upplevelse! Några saker som inspirerade mig var

de här färgglada fina vatarna. Vill ha allihop.

denna virkade bonad som är uppbygd på något slags fri virkning där de helt enkelt har virkat bokstäverna genom att bygga på fasta maskor på varandra i en spiral och sedan virkat ihop alla bokstäverna till en helhet. Vill göra! Men skulle antagligen skriva något annat

denna knapplampa! En sån vill jag göra b u m s . Å, jag behöver (läs vill) verkligen ut och inköpa ljuvliga små knappar. Mina är nästan slut (förutom en hel burk)

Isabelle hade en sån här skog i sitt vardagsrum innan. Eller ja, hon hade två björkar. Det var superfint, men när de torkade krympte de och föll ner. Too bad. Tycker hon ska få upp ett gäng igen. Hennes man Christian har dessutom en försmak för uppstoppade djur, så en skog vore ju perfekt för dem. Och Svea kunde krypa runt runt runt och vara ute hela dan fast hon var inne. SÅ praktiskt. Eller vad säger du Isabelle?

Så förutom att ”Gör Det Själv” utställningen var fin, så hade Skövde Stadsmuseum ett h u r mycket pryttlar och pinaler och gamla grejer och antika saker staplade på h ö g och det fanns mycket som var fint. Och mycket som var lite rörigt. Jag fastnade iallafall speciellt för denna ”barnvagnar in the sky” installation. Känns lite som tomten som kommer flygande. Fast ändå inte alls…

Och denna turkosa grammofon ville jag liksom smussla ner i fickan och ta med mig hem till Ellen. Men den var för stor. Och man ska ju inte ta saker.

Så vi tackar Skövde och Isabelle för den här gången. Ses säkert snart igen!

 

x/Jenny

2 thoughts on “Gör Det Själv

  1. Tack själv för en härlig och inspirerande dag! Praktiskt till tusen det där med ute fast inne. Får hel enkelt fixa det. Fast det är ju inte helt enkelt.

Kommentera

