Ugglor i mossen

Det här är min älskade uggleälskande syster Stina. Hon har snöat in på ugglor. Jag träffade henne i helgen. Hon skrek rakt ut när jag visade henne den här suupersöta lilla.

and who can blame her. OH MY alltså! Googlade runt lite på uggle-diy och hittade den här:

Man kan tänka sig att min syster skulle bli överlycklig om hon fick nybakt bröd eller vad som helst egentligen i en sådan här ugglepåse. och det hade nog jag med i och för sig.

Min syster ska snart gifta sig. Jag tänker att jag kanske ska sy mig något sånt här till bröllopet att ha på mig. Som en hyllning liksom ; ) Skulle i och för sig inte kunna låta bli att ha på mig den typ varje dag om jag hade en sån…

Hon skulle hur som helst kunna sätta upp den här lilla filuren på önskelistan.

En del har ju snurrat in sig på olika djur. Hanna älskar giraffer, Mamma elefanter, Stina ugglor och Lisa taxar. Förutom fåglar vet jag inte om jag har snurrat in mig på något djur… Har ni?

x/ellen

Mmm, ja. tja. när jag tänker igenom det hela tror jag minsann att jag har fastnat för igelkottar. Så kanske att jag skulle göra mig en sån här nåldyne-ring?

Jag tog hand om en skadad igelkott när jag var liten. Den fick heta tigge tagge och bodde på våran kompost i trädgården. Jag matade den med mjölk men den dog efter några dagar. Jag var tröstlös. Så min pappa fixade en uppstyrd begravning uppe i skogen med alla bästa vännerna. Älskar bilderna därifrån – jag storgråter och de andra försöker se ledsna ut för min skull. So sweet.
x/jenny

6 thoughts on “Ugglor i mossen

  1. Det där fotot påminner lite om det klassiska Einstein-fotot, haha! Fast din syster är ju väldigt mycket snyggare än Einstein 😀

    Den där söta ugglefilmen alltså, jag dör lite. Sötchock.

  2. Älskar elefanter!
    Har just beställt schabloner för att måla djurfötter, i naturlig storlek till blivande barnrummet.
    Fästmannen: ”Vi måste ju ha elefanter.”
    Mm. Det måste vi. 🙂

Kommentera

