korsstygn med ”litet fantasi”

20120227-100159.jpg

Igår var jag en liten sväng på Bra & Begagnat i Huskvarn och hittade bl.a. den här härliga lilla boken. 32 sidor korstygn som man med ”litet fantasi kan sammanställa […] och på så sätt får en personlig prägel på sina handarbeten”.

20120227-100206.jpg

20120227-100215.jpg

20120227-100222.jpg

Himla fin. Och verkligen värt en tia. Undrar när den gavs ut? Det står ju 1945 i ett av motiven. Kanske då. Jag har ett slitstarkt och vackert lakan hemma som jag ärvt efter min farmor. ”E N” är broderat med råsa och står för ”Ellen Ny” -min farmors mor som jag är döpt efter.  Man kanske skulle ta och brodera på något på sina lakan nu när man har en ”föreliggande samling motiv”?

x/ellen

Underbar! Är lite besviken bara att de inte har med några kedjestygn😉
x/jenny

Kommentera

