Vill vara en glad lördagsbloggare


Vill ju vara en glad lördagsbloggare men jag måste nu bara skriva något om detta.

Just nu blir Jean torterad i Kongo pga att han blev utvisad fr Sverige igår <– Läs den meningen några ggr o försök smälta innebörden

I fredagskväll stod jag och några vänner ute vid Örebro flygplats för att försöka stoppa den olagliga utvisning av Jean som nu ändå ägt rum och resluterat i att han utan mat sen i fredags sitter i ett kongolesiskt fängelse man bara kanske överlever från om man kommer ut inom de närmsta 2 dagarna. Vi vet att han torterats och misshandlats där av den regim som han kristiserat. Utvisningen skedde sedan inte från Örebro. Hade så gärna velat prata och vädja till de som genomförde utvisningen. Bakom allas ryggar. Gör det inte.

Samma dag som en liten prinsessa föds förlorar Jeans lilla dotter Princess sin pappa, kanske för alltid. Ber att det inte är för alltid.

Jean är långt ifrån ensam men du kan följa utvecklingen om just hans fall här via en av hans svenska vänner och på twitter under #pastorjean.

Vad kan vi göra? Sprida informationen och vädja till makthavarnas hjärtan att inte vara en länk i den här onda kedjan.

x/ellen

ps. Ha en underbar söndag! Det ska jag. Jag ska i ljuset av det här njuta och vara tacksam över att jag har det så bra. Som att jag lever och får se våren komma och att vi har en blogg och varandra.

Kommentera

