Ännu en fågellampa

Så igår skulle jag förbereda en re-design workshop jag ska hålla på second hand affären Reningsborg senare i vår, och jag blev sugen på att re-designa denna lampa som tillhör lilla e.
Min plan var att måla lampfoten turkos och sätta dit den fågellampa vi haft på en annan lampfot i vardagsrummet innan. Samt att byta ut de olikfärgade fåglarna till vita småfåglar.
Och när jag väl tog fram målarburkarna och började måla, då åkte (som vanligt) ting på ting fram som skulle målas om – DET ÄR JU SÅ HIMLA ROLIGT och fridfullt att sitta där och totalt fullständigt bara gå loss med färg och pensel. I love.
Så här såg processen ut

 

Och såhär ser den färdiga lampan ut

Visst blev den fin!
x/jenny

hur fin som helst!! började även jag måla om en ram häromdagen. färgen tog slut mitt  i bara…

nu åker jag till bra & begagnat i huskvarna med mamma och syrrorna. ses där?

love/e

2 thoughts on “Ännu en fågellampa

Kommentera

