d.i.y. tepåse tutorial

Härom veckan gav jag en tepåse till Jenny. Futtigt kan tyckas. Lite snålt till och med men ni förstår jag hade liksom gjort den själv. 

Vad som behövdes var 1.lösviktste, 2. snöre, 3. kaffefilter, 4. sax, 5. nål och tråd (helst symaskin) 4. nåt att fasta i andra änden av snöret. typ papper eller nån liten grej att hänga över kanten

klipp ut två papperslappar och sy ihop 3 av kanterna till en påse. tips: fäst trådarna bättre än jag gjorde…

Påta ner lite lös-te i påsen och sy ihop. Inte för mycket. då spills det ut i maskineriet om du har symaskin.

Glöm inte att påta in snöret innan du syr. tips: fäst det extra för hand. kan sitta lite löst annars och lossna.

Fäst sedan din lilla grej i andra änden. Jag limmade ihop lite papper. Inte klockrent med så tunt papper vet jag nu.

Jag sydde ihop en liten påse och stoppade den i.

utvärdering jenny?

love/ellen

4 thoughts on “d.i.y. tepåse tutorial

  1. Pingback: Vi vann! « start

Kommentera

