Härmis fågel-lampa

Yes. I put a bird on it. haha! lampan hamnade liksom lite knasigt mitt i rummet och detta gamla hus (byggt 1926) tål inte fler borr i taket så nu när vi möblerade om så det fick, i jenny-stile, bli en fågelburslampa av farmors gamla goding. typ. Vet att det är lite härmigt men jag gillart. Har du ens framme din nu, jenny? jag kaaan väl få ha så här? ; )

Sen blev jag så förtjust i de kartonger du köpte när jag var på besök sist så jag kutade iväg och köpte egna. Inte samma mönster så härmningen är minimaaal. Det göööör väl inget Jenny-sweet? ; )

Nu står en lastbil 4 dm från mitt fönster. Grannen ska flytta. Hoppas de inte står så här hela dagen för då blir det inget pluggat. Det är märkligt. Man kunde ju tro att när det är ljus ute så vill jag bara ut och inte sitta inne och plugga. Och det är helt sant. Men det blir ännuu värre när det, som idag, är regnigt och ruggigt. Då vill jag krypa ner i soffan under täcket och titta på svt-play-avsnitt i långa rader….

åååh peppa mig!

en peppande sak är att en hel del har stannat utanför fönstret, inklusive flyttgubbarna, och läst lappen vid marshallen jag satte ut igår. Läs mer om det här och  här.

x/härmis-ellen

ps. ta det som en komplimang!

 

Jaa härma på, Jaa jag tar det som en komplimang🙂 Min fågellampa ligger för tillfället i källaren, funderar på att hänga upp den med någon slags ljusslinga runt över vår säng… kunde väl vara fint?
pusselipuss
x/jenny

2 thoughts on “Härmis fågel-lampa

  1. Åh peppilipluggpepp! Tänk när pluggtiden e över o du inte har möjligheten att fördjupa dig i nördiga teologifrågor..då kommer du sakna d! O ju mer du gör nu, ju ledigare kan du va i sommar! I like både fåglarna o kartongerna! Puss

Kommentera

