Deportees och syret

20120221-101103.jpg

”– I dag bygger vi hem som liknar fort, säger Peder. Allt finns. Vi har olika former av nöjen, överfulla skafferier, en massa lås och persienner. På det sättet blir vi som små öar och det fungerar ganska bra när vi har medvind, men när den vinden slutar blåsa kommer vi bara att stå där. Det är som jag sjunger på låten Islands & Shores:

”Things are gonna get so hard on you, no matter what they say. You’re gonna need some purpose, when standing in harms way”.

Alltså, när allt brister, när sakerna försvinner under en, så kommer man behöva något att tillhöra.”

20120221-101259.jpg

Har varit ute på morgonpromenad. Syre! Solsken! Kom hem till den här intervjun med Peder Stenberg i Depotees publicerad i senaste numret av tidningen IKON 1931 som jag har illustrerat lite i enstaka gånger. fotade lite under promenaden. en gammal nedlagd och väldigt vacker dansstudio. Eller huset har lagt ner. Dansstudion finns kvar fast på en annan plats. Vad mycket det gör att fönstren bommas igen. Kom hem och såg att jag fotat fönster hela promenaden. Kom hem till en intervju med persienner… klick. En vän la upp ett instragramfoto på ett Frank Zappa-citat häromdan. Något i stil med the mind doesnt work if not opened…  Jag vill va ett öppet hus. Med fönster man ser in i och som till och med är öppna ibland. Jag vill låta ljuset komma in och lysa på smutsen så att jag kan städa ut mörkret. Jag tror han har rätt den där Peder. ”Alltså, när allt brister, när sakerna försvinner under en, så kommer man behöva något att tillhöra.”

20120221-102152.jpg

ser ni fönstret som bara blev i koppen? fint va?

x/ellen

 

Väldigt fint kära du, och vacker text. SÅ viktigt att våga och orka fortsätta vara öppen. Ha ett öppet hjärta som vågar älska. Igen och igen och igen.
Gode Gud hjälp.
x/jenny

Kommentera

