hej då självförakt!

Här om dagen la jag upp bilder från ett Elsa Billgren-inlägg och skrev att jag vill trivas med min kropp! Har sett delar ur de här klippen förut men om man ser hela förstår man veeeerkligen varför det inte är så konstigt att vi inte älskar oss själva som är utan hela tiden strävar och känner oss misslyckade om vi inte passar in i en viss kostym. En kostym som inte bara är i liten storlek rent praktiskt utan som också förminskar oss som människor genom att säga att vi ska vara på ett visst omöjligt sätt. Det här har jag kämpat med så länge och gör fortfarande och tänker fortsätta kämpa för att kärleken till mig själv ska stå högre i kurs än längtan efter att komma i några skinny jeans eller vad det kan vara. Eller som nu när vi ska göra en liten film med two birds. Har tänkt alldeles för många gånger att jag ska välja kläder som är smickrande. SÅ dumt! Ta dina inspirerande och varmaste favvokläder så det blir bra musik. Let´s fight this. Jag vill vägra se ner på mig själv eller andra! Inte lätt, jag vet. Men att ge efter är inget alternativ. Thank God! x/ellen

se filmerna. vet att de är lite långa (2x23min) men så värt det. ovan är del1 och nedan del2. se också annikas inlägg och intressanta kommentarer i saken.

Kommentera

