Skrivmaskin och Diskmaskin…?

En fin film till oss alla på alla hjärtans dag!❤

Jag är ju helt insnöad på fina filmer. Och det säger jag inte bara för att det faktiskt har snöat hela natten och jag inte alls vill ge mig iväg och plugga utan sitta inne och titta på fina små filmer. Kanske har jag visat den här förut men jag såg nu att det är med en sån där fjärils ”svea choklad”-plåtburk som vi ju båda har en, jenny. Och den är ju så himla fiin! och jag blir alltid så pysslig som av att se den (made by tovelisa så klart). Nu ska vi cykla iväg genom snön och välja färg till köket (hurra!). Och vi ska få diskmaskin!!! hurra igen! ropar jag och bugar för min hyresvärd men tänker på vägen upp med huvudet, inte bara på hyreshöjningen utan en skvätt på miljösynpunkten… hur ligger det till egentligen med diskmaskin?  Inspireras av filmen, dear ones och återkom i ärendet. Bettan kanske vet?

x/pepparkaksmonstret! (inte kakor! pepparkakor! big deal! ; )

Superfin film. Å vad fina saker du gör Tovelisa! Och visst är den turkos burken fin… jag har även den lilla ananasburken som var med i filmen i början… Hurra för diskmaskin, ur hemmiljösynpunkt (att ni blir mycket trevligare personer om ni slipper disktjatet) tycker jag det är en god investering.
Och ja, jag håller med. pepparkakor är inte kakor. Iallafall inte när man äter dem ett kvarts år för sent ;o)

Ses imorgon fina vännen
x/jenny

2 thoughts on “Skrivmaskin och Diskmaskin…?

  1. Enligt vissa källor (några av mina vänner) drar nya diskmaskiner mindre vatten än om man handdiskar. Fast lär ju bero på hur man handdiskar. Och sen krävs det ju en hel del att göra maskinen, liksom. Så, jag vet inte… Men väldigt skönt är det i alla fall! Nu ska jag se filmen! =)

  2. nu har jag sett den, skrivmaskiner, böcker och klockspel asså! (o dansande dinosaurier!)
    såså, vad blidde det för färg nu då? spännande spännande//tussiluss

Kommentera

