favoritfärg

Jag undrar om det är för att vi hänger så mycket (iallafall över nätet😉 eller om det bara är så att gult helt enkelt och objektivt sett är fint,  men ja, en av mina favvofärger just nu är absolut gult. Här är några gula detaljer som fångat min blick under året

mina gula ullgarner jag köpte på Human Bridge i Kalmar i höstas

Den gula stolen jag förälskade mig i en tibetansk by i Xining, Kina i somras

Brickan jag hittat i någon av Göteborgs alla secondhandaffärer

Klänningen med gula rosor från 60-talet som min mammas Skipper har på sig. Skulle ge många kronor för att kunna förstora den till stl 34

distant diyings display på Överås julmarknad i vintras

Ellens gula spegel.

Japp. Gult är definitivt fint. Nu kan vi släppa det och berätta något annat. Som att jag strax måste rusa – idag ska jag fota och prata om Bilda på release partyt ”Ett Öronkast Från Stjärnorna” på Kulturatom i Angered. Ett hiphop event it is. Så jag lyfter mitt ihopplåstrade finger, säger  Peace out och YO.

x/jenny

Kommentera

