Välkommen in och hej då, rå!

20120209-172108.jpg
Välkommen in!

instagram (en fototjänst till iphone – följ ellenvingrensongs här) kan man ibland vara med i fotoutmaningar för att utmana sig själv att fota lite saker man annars kanske inte skulle. Jag utmanade denna månad min vän David att ta sitt fotande upp ett snäpp. Biltak är liksom inte spännande. Han behövde en inspirationskurs och bortsett från en närbild på en lasagne så har det gått bra. ; ) #febphotoaday är en sådan fotoutmaning och idag skulle man fota sin frontdoor. Ovan ser du den Vingrenska. Vi bor i ett hus med fyra lägenheter och när man väl kommit in i huset (utan ringklocka och med kod) så vet man inte vem som bor var, så jag satte upp ett gammalt vackert vykort och ett välkommen till oss-meddelande. När det var gjort peppade jag igång på att sätta något som en farväl-hälsning på dörrens insida. Det fick bli ”back on your feet again”. Jag och min kära man säger till varandra ibland att vi vill ha ett hem där folk kan komma och bara vara. Släppa ut sin indragna mage och fylla på med energi. En nådens hängmatta. Då passar det ju med ett uppmuntrande ord när man går.

20120209-172728.jpg

Har ni nåt på era dörrar, readers?

love/ellen

jenny, kan du inte visa er dörr? ni har ju en sån fin….

Väldigt fint ellen! Min dörr kommer på display senare i afton. Eller imorgon.
Vänta bara!
x/j

2 thoughts on “Välkommen in och hej då, rå!

  1. just nu ser min dörr jättetråkig ut. inte ens ett titthål. bara några fula fläckar av gammalt klister. men snart ska jag fynda alfapetbokstäver och sätta upp tror jag minsann…

    ellen du och john har verkligen ett sånt hem. en trivsam hängmatta.
    i just love it.🙂

Kommentera

