Strålande sol och Johnny Cash

20120202-171000.jpgDet här broderiet har min fina kollega Karolina gjort. Och så ville hon inte ha det. Detta fina! Så jag lade vantarna på det. Och tycker att det passar ypperligt en dag som denna. Om man byter nyponrosen mot en istapp.
Idag har det varit strålande sol. Och iskyla. Jag och Johnny Cash har varit ute på långpromenad ner till kossorna.

20120202-171323.jpgVilken frid det är med djur. De bara är och är och är. Helt närvarande. Och liksom goda. Skulle vilja ha en highland cattle under sängen. Eller iallafall gosset.
Tänker att jag vill brodera mera. Finns så mycket vackert och klokt jag vill skriva och ha på väggen. Se varje dag och påminnas, peppas. Hittills har jag bara broderat en helt vanlig klassisk bonad. För flera år sedan. Som någon annan förfader till mig börjat på flera år tidigare. Så det är lite känsla förstås.

20120202-172258.jpgja ja får se vad det blir.
x/jenny

Va härligt att vi båda hade sol sol jättesköna sooool idag! det där broderiet hade mina föräldrar på vägen när jag var liten

små små ord av kärlek sagda varje dag sprida över hemmet solsken och behag” älskade den så mycket att min farmor broderade mig en egen  och lät rama in några år innan hon dog. finaste presenten! varför har vi inte den uppe! ska genast leta reda på den! Eller efter att jag korrläst uppsatsen en sista gång. Imorn gäller det. J peppar mig med Tomas Ledin i rummet intill hihi. Han är skön.

love/ellen

Kommentera

