home tour

 

Jag och mina pojkar bor i en trea i Frölunda, Göteborg. Och vi stortrivs. Dock har vi haft lite svårt att få plats. Eftersom E prompt ska ha en musikstudio hemma. Och jag en pysselstudio. Och dansspeglar. och lilla e ett lekrum. Just det… en trea. Därför har vi hela hösten jobbat med projektet compact living, och nu börjar vi bli klara och ska ha ”fixfria veckor” som E (som är T R Ö T T på att jag flyttar om allt här hemma så fort han går ut) uttrycker det. Och jag tänker då att det kan vara läge att ha en home tour här på bloggen. Första titten handlar om detaljer i vårt hem som jag blir extra glad av.

Mina tre pysselresväskor som är proppfulla av material och färdiga produkter till l.a.n.d. distant diying och twobirds 

Ballerinatavlan vi hittade på en second hand i Minneapolis

Den blårosa ryska dockan jag hittat hemma hos mina föräldrar (de bor i ett gigantiskt hus fyllt av prylar, som en egen second hand. Jag har alltid med mig något nytt när jag åker därifrån, t.ex. våra stringhyllor som jag hittade ståendes i korridoren längst bort. lyx it is.) 

Tavlan ovanför lilla es säng. Som Ellen gjort. Och de rosa virkade conversen. Som jag gjorde till honom när han föddes.

Våra första converse som hänger på väggen – den vita är min, den svarta Es och den blå lilla es

Våra vintagespel på väggen ovanför soffan. Alfa-petet och dominot har jag ärvt av min farmor

Den vita Ikea-hyllan med den gröna Ikea-plastväxten i. Vet inte varför men jag blir väldigt glad av den.

Det var det.

For now.

x/Jenny

2 thoughts on “home tour

  1. Hej! Jag känner verkligen igen det där med att det är svårt att få plats med allt man vill fixa med hemma. Jag gillar er blogg så mycket att jag har gett er en blog award på min blogg. Hälsningar riot yarn.

Kommentera

