Elisabettans enda klot

20120102-014212.jpg

Det här är min vän Bettan. (snodde bilden av henne på instagram). Vackra människa! Har tipsat om henne förut. Men nu var det ett tag sedan. Varför?

Jo, för att hon har tagit paus. Bloggpaus. För att fundera vad hon ska göra av den där bloggen. Nu är hon tebaks.

Med unge och hus och nya funderingar och ett projekt. Ett projekt som hon kallar ”Ett enda klot”.

Jag citerar:

”Utmaning

Under 2012 så ska jag försöka leva på ett sätt, som om alla skulle leva som jag, så skulle den enda jordglob vi har räcka till. Jag kommer att  problematisera och diskutera alla delar av min livsstil och alla val jag gör, för att se om man kan tänka annorlunda i de situationer som uppstår. Skulle det kunna räcka med ett enda klot?”

Heja Bettan! Jag känner mig inspirerad att göra det samma! inte att ta upp varenda del och diskutera här. Den diskussionen får ni delta i och läsa på Bettans blogg, men att ifrågasätta mig själv och mina val. I gotta. Peppelipepp!

Snart tror jag det är dags för nyårsmöte med min medbloggerska. Vem vet vad vi kan tänkas hitta på under 2012…

Vad har vi gjort bra och mindre bra under året, kära ni? Kommentera, maila och skriv på Fb så gärna, så gärna!

xx/ellen

One thought on “Elisabettans enda klot

  1. Hello Ellen! Tack för pepp! Och det är sannerligen snart dags för ett möte, får se hur och när våra vägar möts, spännande! Tack för alla vackra bilder ord och toner du sprider ända till Skåne!

Kommentera

