Tjugotredje december och tacksamheten

20111223-110633.jpgDan före dopparedan!
Nu vill jag blogga om något jag vet – tacksamhet. Okej, rimmen slutar här. Det får bli min sysselsättning i bilen sen.

Stortorgets adventskalender bryter av en gråmulen 23 december-himmel och jag har ätit dan-före-dopparedan-frukost med min älskling på stadens bästa frukost-hak. Mys. Idag bär det av mot släkt och vänner o fiiir. Jag har det så bra! Jag är tacksam. Kan göra långa listor på saker jag är tacksam för. Redan innan klapparna är öppnade. Oftast finns det något att vara tacksam för även om allt är skit. Allt minus åtminstone nåt. Oftast finns det ju mer än bara något. Genom mina misärer har jag funnit att detta är sant och att det gör något med mig som jag inte vill vara utan. Pretto? Må så vara. Ett val jag är tacksam över är att jag har är valet att vara tacksam. we all do. (ps. inte samma sak som att vara evigt peppad eller aldrig deppad).

Min jag-väljer- att – vara- tacksam-lista (den korta versionen)

  • Att min älskling går och wailar över olika random julsånger.
  • Att den här bloggen finns.
  • Musik.
  • Kreativitet.
  • Blommor.
  • Min säng.
  • Min Jenny.

Dagens tips. Tacka in julen.

Hittade en lite cheesy video i ämnet. God Jul.

x/ellen

Kommentera

