femtonde december! julklappar? give it a rest!

20111215-172148.jpgegentligen är mitt största tips, som ni säkert fattat, att strunta i julklappar och ge pengarna till bättre behövande. och ge stressen fingret. Men jag vet. Det ääääär också roligt att få ge bort julklappar! I våra familjer (min och min johns) har man bestämt sig för att lotta. Lotta innebär att man lottar vem som ska köpa till vem och så köper alla en julklapp och alla får en julklapp. Lagom ostressigt och glädje och koncentration på den julklapp som ska ges.

peeeeerfekt!

Men jag har också kollat runt lite på olika bloggar. hur jag nu hunnit det i dessa c-uppsatstider…. Så här är lite härliga tips på juligt pyssel man kan företa sig, sprunget ur mitt bloggbotaniserande. (klicka på bilderna för att komma till bloggarna och inläggen)

denna vackra kvinna har en härlig blogg ”therufflehouse” som inspirerar mig hur jag ska slå in mina få julklappar…. med oooomsorg

bilden verkar inte funka här men… alternativ mistel funnen på dosfamily.com! Love it. inspirerande…. har hamnat en variant av dem på de få julkort som kommer att läggas på lådan i år…

sen höll jag och lillasyster S på med dessa stjärnor härom dagen då vi sett en bild på instagram. tills vi gav upp. Alltså den bidde inga. Men sen hittade S den här bloggen med beskrivning. Tack Linn i NORGE! Så nu kan vi alla glädjas åt dessa i våra stugor : )

Förresten! Ni har inte glömt att vi finns på facebook va? Där finns lite extramaterial och lite… snabbare inlägg. Och ännuuuuu spontanare tips än dessa. och framför allt!! där kan ni tipsa oss och alla andra diyers om skaer ni skapar och/eller bryr er om. LOVE to meet you there, fina människor.

XXX/ellen

ps. litet hemma-hos-mig-bloginlägg från josefin hittas här.

20111214-172312.jpg

Kommentera

