Trettonde december, lucia och basblockflöjtens önskan

20111213-113237.jpg

det här är min fantastiska mamma. i somras. på den här bilden har pappa tagit hem en… barritonblockflöjt (?) från sitt jobb tror jag, som mamma provar. hon tänkte hon skulle börja spela det. vet inte hur det gick med det där sen. men nåt som hon verkligen engagerar sig i är…

dom här. på den här bilden sitter några barn i skolan i Bolivia. Ett land som jag gått i skolan i. men i svensk skola.Varken jag eller min mamma behövde betala för nåt skolmaterial.

Min mamma jobbar ideellt med att ge de bolivianska barn, som inte har så mycket pengar, möjligheten att gå i skolan via en förening som heter Boliviafadder. Varken hon eller nån annan i Sverige tar betalt för sitt engagemang eller sin tid och hennes bästis Maggi sköter puckarna i Bolivia. Jag vet och har sett att pengarna kommer fram. detta leder oss till följande:

JULKLAPPSTIPS:

50 riksdaler : 1 skolstartspaket

då får 1 barn möjligheten att börja skolan när läsåret börjar i februari. dom måste ha det där kitet för att få börja. för femtio spänn!

sätt in cash på Plusgiro nr: 443294-4 och märk den med ”julgåva” vetja. I Will .

allt kommer fram!

läs mer på boliviafadder.se

x/e

Kommentera

