Friskvård

20111128-141517.jpg

20111128-141535.jpg

20111128-141542.jpg

20111128-155413.jpg

Egentligen är det hyresvärdens uppgift men när jag såg det fina vädret och fick en oväntad sovmorgon insåg jag mitt behov av friskvård och möjligheten utanför köksfönstret att göra nåt åt saken. Jag älskar trädgårdsarbete!! Särskilt när man får hugga i : ) vi gör alldeles för lite sånt i det här landet. Vi prioriterar bort det och de rosiga friska äppelkinderna byts mot stressbleka. För den som orkar rekommenderar jag det varmt. Frisk luft, motion och ett möte med naturen. Känns lite som en present. Jag menar, hur ofta kan man kratta höstlöv 28 november? Men det klart… Hur vackra våra förvirrade sommarblomster än är skulle jag nog önska att den somnat för vintern som den borde. Å andra sidan han t.o.m. jag få del av höstkrattningen. Undrar om det är så att så länge vi här i norr ser inga eller bara mysiga varmare klimatförändringar kommer vi inte bry oss tillräckligt för att kavla upp ärmarna på riktigt …?

X/Ellen

(avslutade arbetspasset med att öppna paket från min svägerska som kommit med posten. I love ”grattis i efterskott”)

Kommentera

